Benzinli Testere Nasıl Kullanılır ?
Motorlu testere kullanmakta ne var demeyin. Son kullanıcıların şikayetlerinin %80'inin ilk çalıştırma hakkında olduğunu biliyor muydunuz ? Özellikle benzinli testerelerde işe başlayamadan sinir harbi yaşamamanız için yazımızı okumanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.
Çalışmaya Başlamadan Önce
Motorlu testereniz ile çalışmaya başlamadan önce, çalışacağınız alanı incelemeniz ve akabinde temizlemeniz önemlidir. Çalışırken size engel teşkil edebilecek her şeyi uzaklaştırmalısınız. Motorlu testereniz ile birlikte verilen kullanma kılavuzunda tüm detaylar yer almaktadır. Yinede konunun üzerinden geçmekte fayda var. Hem keseceğiniz kütüğün üzerinde hem de etrafında kesim ile birlikte üzerinize düşmesi olası tüm dal, kütük parçaları, kırılmış ağaçlar ve benzerini temizlemeniz yaralanmaların önüne geçmede önemlidir. Ayrıca kişisel koruyucu kıyafetlerinizi giymeniz ve gerekli aksesuarları takmanız yerinde olacaktır.
Kontroller
Motorlu testerenizi çalıştırmadan önce her zaman yapmanız gereken en önemli üç güvenlik kontrolünü atlamamalısınız. İlki zincirin keskinliğinin kontrolü, ikincisi zincirin gerginliğinin kontrolü ve son olarak zincir freninin kontrolüdür.
Keskin bir zincir kesim performansınızı etkileyen faktörlerdendir. Hızlı kesim için keskin zincir şarttır. Keskin bir zincir ile motorlu testerenin kontrolü daha kolaydır, kullanımı daha az efor gerektirir ve daha güvenli bir kesim gerçekleşmesini sağlar. Kör bir zincir ince toz gibi talaş atar ve kesim hızınızı düşürür.
Zincir gerginliğinin doğru olması sürtünen parçaların aşınmasının daha az olması ve buna bağlı arızaların önüne geçilmesinin yanısıra kesim performansını da olumlu etkiler. Zincirinizi palanın alt taban oyuğundan çektiğinizde pala ile gerilen zincir arası yaklaşık yarım parmak olmalı ve zinciri bıraktığınızda zincir pala oyuğuna tam oturmalıdır.
Zincir frenini arabanızdaki fren gibi düşünebilirsiniz. Zincir freni aktif ise zincir dönemez. İşe başlamadan önce her zaman zincir frenini kontrol edin ve zincir frenin aktif olmadığından emin olun. Motorlu testerenizin zincir freni üst sapın önünde ayrıca el siperliği görevide yapan aksamdır. Arka sapa veya pala burnuna doğru hareket eder. İleri hareket yani pala burnuna doğru yapılan hareket frenin aktif olduğunu, zincirin dönmeyeceğini gösterir. Kesim işlemi yapmadığınızda ve özellikle motorlu testerenizle hareket ederken daima zincir frenini aktif hale getirin.
Tutuş
![]() |
Motorlu testere tutuşu |
İlk çalıştırma
Motorlu testerenin çalıştırılması |
![]() |
Motorlu testere kontrol kolu tanımları |
Soğuk çalıştırma yapacaksanız; yani motorlu testerenizle hiç çalışmadınız ve motorunuz soğuk ise kontrol kolunu en altta yer alan tam jikle konumuna getirin. (Eğer motorunuz en az 1 dakika çalışmışsa ve sonra kapatmışsanız çalıştırma işlemine yarım jikle pozisyonuyla başlayın). Starter sapını iyice kavrayın ve çekin. Starter sapını ip tamamen gerilen kadar çekmenize gerek yoktur. Çekme işlemini tamamladığınızda starter sapını yada çekme sapını çekip bırakmayın. Tekrar yuvasına geri götürün. Çekme ipini asla elinize dolamayın. Birkaç çekme işleminin sonunda motor çalışacakmış sesi verir. Böğürme dediğimiz bu sesi kolaylıkla fark edeceksiniz. Yukarıda belirttiğimiz gibi bu sesi bir kaç çekmeden sonra duyacaksınız. Eğer duymadıysanız çekmeye devam edin. Eğer böğürme sesini duyduktan sonra çekmeye devam ederseniz motorunuz boğulacaktır. Sesi duyduğunuzda kontrol sapını yarım jikle konumuna getirin. Eğer dekompresyon valfi varsa ona tekrar basın. Şimdi tekrar çekme sapını çekiniz. Birkaç çekmede motorunuz çalışacaktır. Gaz tetiğine bir kez dokunup bırakın. Zincir freni aktive iken gaz tetiğine basmamalısınız. Zincir frenini kendinize doğru çekerek freni de-aktive edin. Şimdi gazlayabilirsiniz. Motorunuz ısınana kadar yani 1-1,5 dakika aralıklı gazlama yapabilirsiniz.
Taşıma
![]() |
Motorlu testerenin taşınması |
Duruş ve pozisyon
![]() |
Motorlu testere kesim duruşu |
Sol ayağınız sağ ayağınızdan yarım adım kadar önde olmalıdır. Yukarıda anlatıldığı üzere motorlu testere tutuşunuzu gerçekleştirin.
Kendinizi hiçbir zaman motorlu testereye tam üstten bakacağınız şekilde pozisyonlandırmayın. Kesim hizanızın tam ortasında değil solunda yani motorlu testerenizin solunda durmalısınız. Böylece herhangi bir geri tepme anında çok daha emniyetli bir pozisyon almış olursunuz.
Motorlu testerenizi keseceğiniz kütük ile buluşturmadan önce tam gaz yapmalısınız. Kütüğe zincir tam hız dönerken girmelisiniz. Aynı şekilde kütükten çıkarkende gaz kesmeyin. Tam gaz yaptınız, mahmuzunu ağaca yaslayın. Böylece motorlu testerenizin farklı yerlere kaymasını engellersiniz. Mahmuz kesim işlemi sırasında kütükten ayrılmamalıdır. Artık testerenizi ileri geri hareket ettirmeden biraz baskı uygulayarak yukarıdan aşağıya rahat bir kesim yapabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder